חשיבותו של בחירת השיש בעיצוב המטבח

אין כמו להתחיל את הבוקר עם איזו כוס קפה נפלאה, להביט בחלון ללגום מהקפה ולהתפלא מרמת השלמות והגימור של השיש, לא קרה לכם? כנראה שלא עשיתם משהו נכון.

כאשר מדברים על בית, מכלל החדרים בבית, המטבח הוא החדר העיקרי, הוא ממש לב ליבו הפועם של הבית, בו הכל קורה וכאשר עושים זום אין ונכנסים לתוך המטבח, החלק הכי חשוב וקריטי אם לומר הוא השיש, על השיש אנו מכינים את האוכל שלנו עליו אנחנו עובדים ולכן חשוב שמשטח העבודה שלנו מלבד שיהיה יפה ואלגנטי כדאי שיהיה גם יעיל ופרקטי.

אך כשמדברים על שיש ישנו מגוון עצום של סוגי שיש וכל כך הרבה יתרונות וחסרונות לכל סוג שאפשר ללכת לאיבוד, אז אנו נעשה לכם סדר בבלגן.

סוגי שיש

כאשר מדובר בשיש לכל אחד יש את הסוג המועדף שלו, יש את אלה המעדיפים את השיש הצבעוני שבולט לעין ונותן למטבח אור וצבע, יש את אלה הסולידיים יותר המעדיפים את השיש הכהה הנותן למטבח מראה יותר מאופק ומינימליסטי.
על כל פנים שתי תכונות שחייבות להיות לשיש שלכם, קל לניקוי ונוח לשימוש, כי כמו שכבר הזכרנו, פרקטיות היא שם המשחק.

ישנם שלושה סוגי שיש נפוצים והם:

שיש גרניט – סוג שיש המאופיין ביופי רב. הוא נחשב לפרקטי ואיננו נשרט בקלות. צפו בדוגמאות
שיש חברון – שיש טבעי, עמיד במיוחד ועלותו נמוכה יותר לעומת סוגי השיש האחרים.
שיש אבן קיסר – סוג שיש נפוץ במיוחד, פופולרי, עלותו אינה גבוהה ובנוסף הוא חזק ועמיד. צפו בדוגמאות

על מה לשים לב

כאשר בוחרים את סוג השיש כדאי לשים לב לכמה נושאים חשובים. האם השיש יהיה פונקציונאלי? האם הוא דורש תחזוקה רבה? האם הוא סופח נוזלים? פה נכנס עוד משתנה קריטי שהוא ברזים למטבח, כדאי שהשיש והברז יתאימו אחד לשני, כלומר אם השיש ארוך אז כדאי לבחור ברז מטבח נשלף שיהיה ניתן לנקות איתו את השיש במקרה שהתלכלך.

כמו כן ישנם אנשים המעדיפים משטחי שיש קטנים יותר וישנם המעדיפים משטחים גדולים יותר. בנוסף, יש להתייחס לעיצוב המטבח כולו, האם מדובר על מטבח מודרני חדיש וטכנולוגי בעל קווים נקיים או מטבח בסגנון קלאסי וחמים יותר? לבסוף, יש לשים לב לחוזקו ועמידותו של השיש, בבית בו ישנם ילדים, רצוי לבחור שיש המאופיין בעיקר בחוזק ועמידות, כזה שאינו נוטה להישרט או לצבור כתמים ביתר קלות.

התאמת השיש למטבח זו מלאכת מחשבת הדורשת השקעה, אולם על ידי הבנת הצרכים שלכם ובעזרת לקיחת משתנים אישיים בחשבון, תוכלו להגיע לבחירה נכונה שתשרת אתכם למשך שנים רבות. ישנם אנשים שאפילו מרצפים בעזרת השיש את רצפת המטבח, מה שנותן למטבח מראה אחיד ומודרני, אך חשוב ביותר לשמור על רצפת המטבח נקייה אף יותר מרצפה רגילה מכיוון שהשיש סופג לכלוך ביתר שאת.

נשמח לסייע בכל נושא