מטבח שיש: טיפים לעיצוב מודרני

סעודה מוצלחת מתחילה כבר בעיצוב של המטבח

אתם ודאי מכירים את הביטוי "לאכול עם העיניים", ואיך שארוחה טובה מתחילה קודם כל במראה של המנה ובאסתטיקה המלווה את צורת ההגשה שלה. באופן דומה, גם עיצוב מוצלח של חלל המטבח צפוי להשפיע במידה ניכרת על כל החוויה הקולינרית של בני הבית.

מטבח שיש המעוצב בצורה נעימה מזמין אתכם להיכנס אליו ולהשתמש בו יותר, להכין שלל מנות ומטעמים מנצחים – גם לעצמכם וגם לאנשים היקרים לכם ביותר. אחד האלמנטים הבולטים בכל מטבח הנו כמובן משטח השיש, מה שהופך את מלאכת הבחירה של שיש למטבח לעניין חשוב שכדאי להשקיע זמן ומחשבה בבחירתו. אם אתם מרגישים מעט מבולבלים מההיצע הרחב הקיים בשוק, אל תהססו להתייעץ עם מעצבת פנים או אדריכל שיוכל לתת את המלצותיו המקצועיות.

שיש למטבח לבן מודרני

כיצד לבחור את משטח השיש הנכון עבורכם?

בחירה של שיש למטבחים מושפעת מאיזון עדין בין שלושה מרכיבים מרכזיים – עיצוב, עמידות ועלות כספית. ניתן לרכוש שיש למטבח ממגוון רחב של חומרי גלם, כשלכל אחד מהם תכונות ואיכויות שונות שנותנות מענה למרכיבים אלו. כך למשל, שיש קוריאן (Corian) מציע גמישות עיצובית נרחבת, אולם זאת על חשבון עמידות פחותה לנזקי חום ולחץ (סירים חמים, סכינים חדים).

לעומת זאת, שיש למטבחים מסוג גרניט משלב גם מגוון אפשרויות עיצוביות וגם עמידות גבוהה, אולם זאת במחיר של עלות גבוהה באופן יחסי. בחירת שיש למטבחים צריכה להתבצע תוך התייחסות להעדפות האישיות שלכם – עם יותר משקל על המראה המתקבל, הפונקציונליות של המשטח, או העלות הכספית המשוערת של התקנתו.

כחלק מתכנון העיצוב קחו בחשבון גם את מלאכת הניקוי

אם השקעתם את מיטב כספכם בהתקנת מטבח שיש חדש ונוצץ, כזה שקולע בדיוק אל הקו האסתטי השולט בחלל המטבח – מומלץ לא להזניח גם את ההשפעה הרבה של מלאכת הניקוי על המראה המתקבל.

חבל לבזבז כסף רב על משטח שיש שקשה לנקות ולהבריק, שכן אז השיש מתמלא במהירות בכתמים ושאריות מזון ובישול שאינם ניתנים לסילוק והסרה במהירות. לפיכך, מומלץ לבחור שיש למטבח שניתן לניקוי בקלות, עם עדיפות למשטחים שאינם דורשים שימוש בחומרי ניקוי מיוחדים. מעבר לכך, כדאי לכם להקפיד על ניקיון ותחזוקה שוטפת של המשטח, שכן חלק מהכתמים עלולים לחלחל אל תוך האבן במידה והם מושארים ללא טיפול לאורך זמן. אם תקפידו על שני טיפים פשוטים אלו – תוכלו ליהנות לאורך זמן ממטבח שיש מבריק, מעוצב ומזמין.

נשמח לסייע בכל נושא