איך לבחור משטח עבודה למטבח

אם חשבתם שלבחור משטח למטבח הוא עניין מסובך ומורכב, דעו שהדבר יכול להיות ממש פשוט, כל עוד אתם לא עושים זאת בעצמכם. המשטח משפיע רבות על עיצוב המטבח והוא אחד הפרטים המשמעותיים במטבח. מספיק שתבחרו משטח שלא מתאים לעיצוב מבחינת החומרים ממנו הוא עשוי והצבע שלו, הרי שאתם יכולים להרוס או לקלקל את עיצוב המטבח. על כן, אל תחסכו והתייעצו עם מעצב או מעצבת פנים. אלו ידריכו אתכם לבחור את המשטח המתאים ביותר עבורכם.

מחיר המשטח

קחו בחשבון שמחירי המשטחים יכולים לנוע מכמה מאות שקלים ועד אלפי שקלים למטר. המחיר משתנה בהתאם לסוג המשטח שבחרתם. מה הכוונה? יש הבדלים משמעותיים במחירים אם בחרתם משטח קוריאן, משטח אבן קיסר או משטח עץ. מעבר לכך, המחיר גם ישתנה בהתאם לעובי המשטח שתבחרו להזמין. העובי הפופולארי של המשטחים כיום הוא 10 עד 20 מ"מ. אם מעוניינים לקחת משטח עבה יותר, יש להוסיף לו קנט חזיתי בעובי הנבחר. כל זה מייקר גם כן את המחיר. מלבד כך, גם הדוגמה והסגנון של המשטח, גם הם מצטרפים לפרמטר המחיר ועשויים רק להגדיל אותו. אם החלטתם על משטח, מומלץ לבדוק את מחירו אצל מספר ספקים של משטחים. המחירים עשויים להשתנות מספק אחד לאחר.

אבן קיסר במטבח

יתרונות וחסרונות המשטחים השונים

משטח אבן קיסר

אחד המשטחים הנפוצים ביותר במטבחים ביתיים. הוא עמיד בפני שריטות, כתמים, חום וקור. הוא עשוי מתערובת של חומרי קוורץ וחומרים מקשרים. בנוסף ניתן להשיג שיש אבן קיסר אותו במגוון גדול של צבעים וסגנונות. הבחירה הולכת להיות קשה ומורכבת עבורכם, בגלל המגוון הגדול.

משטח קוריאן

הוא עשוי מ70 אחוז מינרלים טבעיים ו30 אחוז חומרים אקריליים. הקוריאן הוא חומר שניתן לעצב אותו במגוון של סגנונות ועיצובים. הוא מעניק מראה יוקרתי. יש לו אטימות גבוהה בפני נוזלים, הוא לא דוהה ולא משנה את צבעו. בין יתרונותיו הבולטים – גמישות עיצובית. בין חסרונותיו הבולטים – הוא אינו עמיד לחום ורגיש לשריטות.

משטח שיש

עשוי מאבן טבעית ובשל כך הוא לא מגיב טוב לחום גבוה ואין לו גמישות עיצובית. יתרונותיו נעוצים במראה הטבעי שלו.

משטח עץ 

בעל מראה כפרי וטבעי. מתאים בעיקר אם המטבח שלכם מעוצב כמטבח כפרי. יתאים מאוד עם אלמנטים של ברזל, אותם ניתן לשלב במטבח ובחיפויים שלו.

שורה תחתונה

לכל משטח יש את התכונות, היתרונות והחסרונות שלו. על כן כדאי מאוד להתייעץ אך ורק עם מעצב או מעצבת פנים. אלו יתאימו את המשטח לאופי המטבח שלכם. בטרם הרכישה וכאשר מבוצע תהליך הייעוץ, תצטרכו להגדיר את מטרות השימוש במשטח וכמו כן את התקציב שלכם. מדובר על הוצאה גדולה ומשמעותית ועל כן חשוב שתעשו את הבחירה בצורה מושכלת ונכונה. זאת משום שהמשטח ישמש אתכם שנים רבות.

נשמח לסייע בכל נושא