חיפוי קיר למטבח – האפשריות והעלויות

חיפוי קיר במטבח הוא אחד השלבים שתורמים למראה הסופי של המטבח כולו אך חשוב אפילו יותר – חיפוי הקיר הופך את המטבח לשימושי יותר.

מעבר לעניין המראה החשוב בפני עצמו, חיפוי קיר במטבח מגן על הקירות מפני לכלוך, הצטברות של שומנים ואפילו חדירת מים שיזיקו לקיר ואף לארונות. מדובר באלמנט שחייב לתת עליו את הדעת גם אם לא מתכוונים להיכנס להוצאות גבוהות.

על מנת למנוע אי הבנות, חיפוי הקיר במטבח מתייחס לחיפוי של הקיר החשוף שמעל החלק התחתון של המטבח.

לפניכם השיטות המקובלות להתקנת חיפוי קירות במטבח – החל מהשיטה הזולה ועד לשיטה היקרה. חשוב לציין שמרבית השיטות ימלאו את התפקיד באופן מספק.

צביעת הקיר בצבע מתאים

הפתרון הזול ביותר הוא צביעה של הקיר. מגוון האפשרויות רחב מאוד וניתן להוסיף אלמנטים דקורטיביים. אפשר להגיע לתוצאות מאוד יפות אם משתמשים בחומרי גלם מתאימים ומזמינים צבעי מקצועי שמתמחה בהחלקת קירות כך שהמראה הסופי שיתקבל יהיה חלק למגע ולמראה – ממש כמו משי או שיש.

במידה שהקיר נצבע באופן הנכון, ניתן להגיע לתוצאות מאוד יפות במינימום עלות וכן – צבע מתאים ידחה נוזלים ויאפשר את ניקוי של הקיר באמצעות מטלית וחומרי ניקוי.

שימו לב שניתן לשלב צביעת קיר בחיפוי של זכוכית, שיש או משטח עבודה, באזורים שבהם יש רטיבות או לכלוך כמו בקרבת הכיריים או הכיור.

שימוש בקרמיקה

מדובר בשיטה הנפוצה והמגוונת ולצד אריחים זולים ישנם אריחים מעוצבים במחירים יקרים יותר. מבחינה פרקטית הקרמיקה עושה את העבודה באופן טוב מאוד אם כי יהיו כאלה שיטענו שיש קושי לנקות את החריצים שבין האריחים.

מדובר באחת השיטות הוותיקות שלא תמיד יתאימו לטעמנו בכל מטבח וכדי ליישם אותה בהצלחה חשוב להקפיד על שימוש בספייסרים ומילוי ברובה עם צבע בגוון דומה לאריחים עצמם. לסיום, אפשר לעשות שימוש בפסים או אריחי קישוט ולתת מראה מאוד מיוחד למטבח.

חיפוי אבן

חיפוי באבן פחות פרקטי משאר האפשרויות מפני שהוא אינו חלק ועשוי לצבור לכלוך או להיות רגיש לחומרי ניקוי חזקים. צריך לזכור שבקירות עשוי להצטבר שומן כתוצאה מהבישול ועל כן חשוב לבחור באבן מתאימה ואם מדובר במטבח שעובד שעות נוספות, אולי בכלל כדאי לוותר על המראה המיוחד והיפה לטובת משהו יותר שימושי שלא יהפוך אתכם לעבדים…

אז מה זה אומר? שלא ניתן להרכיב חיפוי אבן? ממש לא. כמו בצביעת הקירות, גם עם אבן – אפשר לשלב עם אלמנטים נוספים כך שבאזורים אסטרטגיים מועדים לפורענות כמו בקרבת הכיור והכיריים, יהיה חיפוי מחומר אחר ומתאים יותר.

חיפוי שיש

חיפוי שיש הוא אחד הפתרונות המועדפים וכפי שהסברנו על סוגי השיש השונים למטבח, אין מדובר באבן קיסר או דקטון אלא שיש טבעי כדוגמת שיש גרניט.

מדובר בפתרון מעולה שמתאים למטבח מכל הבחינות. הוא יוקרתי מאוד, המראה שלו מושלם לטעמנו הוא עמיד בפני חומרי ניקוי, טמפרטורה גבוהה, לכלוך או כתמים וכל מה שתעלו על דעתכם.

החיסרון היחיד של שיש גרניט בחיפוי קירות מטבח הוא המחיר שעשוי להיות יקר ביחס לאפשרויות אחרות.

נשמח לסייע בכל נושא