יצירות פסיפס קרמיקה למטבח

עולם הקרמיקה נחשב לאחד מתחומי מלאכת היד המרתקים והמגוונים. יש הרבה מה לדעת ומה לעשות, יש שלל חוגים, סדנאות ופעילויות ומי שכבר קשור אליו ומכיר אותו היטב יכול למצוא בו לא מעט רעיונות ליצירה או פעילות. לא בכדי אנשים רבים מחפשים חוגים או סדנאות, שכן הרצון ליצור ולהכין יצירות לבד באופן עצמאי קיים אצל כל אחד ואחת, ללא קשר למין, גיל או מצב אישי ומשפחתי. בתוך עולם הקרמיקה יש כמה וכמה תת תחומים ואחד מהם הוא העבודות העשויות בטכניקה של פסיפס קרמיקה והן מרהיבות ביופיין.

שיש עם פסיפס למטבח

כאשר מדברים על יצירות פסיפס עם קרמיקה מתכוונים בדרך כלל לגוונים אחרים מאלה שעשויות לספק אבני הפסיפס הרגילות. פסיפס קרמיקה משתלב בצורה נהדרת לצד השיש למטבח. הקרמיקה היא חומר גלם שונה באופן מהותי והתכונות שלה משפיעות על התכונות של העבודה הסופית שנוצרת אט אט. מי שבוחר בתחום זה של פסיפס מאבני הקרמיקה עושה זאת על מנת לגוון בעבודה, להכין יצירה שונה מהמקובל או המצופה ולשלב בין שתי אומנויות עתיקות יומין שעדיין לא חלפו מן העולם. יתרה מכך – כל מי שקשור לתחומי מלאכת היד השונים לבטח רוצה לוודא שהאומנויות האלה לא הולכות לשום מקום אלא נשארות כאן וכך הוא בעצמו הופך להיות שגריר שלהן ושל כדאיות העיסוק בהן.

מה עושים עם יצירות של פסיפס קרמיקה למטבח?

בדומה לעבודות רגילות של פסיפס ניתן לשלב עבודות פסיפס לצד השיש מטבח – גם יצירות העשויות פסיפס קרמיקה יכולות להיות בשלל שימושים – אפשר ליצור מהן עבודות קרמיקה המשולבות בעבודה מסורתית גם ללא פסיפס וכך ליצור חפץ שימושי שצריך שיהיה בבית, אפשר להכין יצירה ולהעניק אותה במתנה לחבר או מכר ואפשר ליצור פריט נוי להנחה על הרהיטים בבית או אפילו לתלייה על הקיר. הקרמיקה מציעה לא מעט טכניקות עבודה שונות ומעניינות שבזכות כל אחת אפשר לקבל תוצרים שונים, מעניינים ומגוונים. שילוב בין כמה מהטכניקות כאלה ייצור יצירה לא פחות ממרהיבה ומיוחדת.

מעבודות קרמיקה אפשר ליצור כל דבר שרוצים – תמונות בגדלים שונים לשילוב במטבח ועל השיש (אפשר ליצור כל דוגמא שרוצים, לרבות דיוקנאות של בני המשפחה – עבודה יוצאת דופן בעניין ובציפייה שהיא עשויה ליצור), כלים שימושיים למטבח, לרבות משטחי עבודה או חפצים שעליהם אפשר להניח כלים חמים, שלטים המיועדים לשלל שימושים – כניסה לבית, מעבר בין חדרים או חללים בבית ועוד. כאשר מקדישים זמן ומחשבה לבחירה של העבודה בטרם יוצאים לדרך בשלבי התכנון – אין ספק שיהיה קל יותר להגדיר ולהבין מה צריך לעשות ואיך יהיה הכי נכון להתקדם.

גם כאן עיצוב ושילוב פסיפס לצד השיש במטבח יעניק תחושה של סיפוק עצום. אין כמו ההתבוננות ביצירה שזה עתה הסתיימה העבודה הרבה עליה, בעיקר אם מדובר בעבודה שארכה לא מעט זמן. גם אם מדובר ביצירה שתוענק לבסוף כמתנה – מי שיקבל אותה לידיו יידע להעריך שהושקעה כאן לא מעט עבודה וישמח לנצור אותה קרוב לליבו.

נשמח לסייע בכל נושא