כללים לבחירת שיש למטבח שאתם חייבים להכיר

בחירת שיש למטבח היא מטלה לא פשוטה. מספיק להיכנס אל אולם התצוגה על מנת להתחיל ולהתבלבל. העניין הוא שבחירת שיש למטבח צריכה להיעשות בשיקול דעת ולהתבלבל זה לא בדיוק משהו שבא בחשבון.

בואו ונשים דברים על דיוקם. זה מאוד נכון ששיש צריך להתאים למטבח שלכם ולא פחות חשוב – להתאים לטעם האישי שלכם. יחד עם זאת, במרבית המטבחים הישראלים צריך לקחת דבר נוסף בחשבון – מדובר במטבחים פעילים לרוב ואם תבחרו שיש למטבח שיהיה מאוד יפה אך לא פרקטי, תתקעו בסופו של דבר עם מטבח לא שימושי – וזה עוד אחרי כל כך הרבה כסף שהשקעתם בו…

יכול להיות שזה נשמע לכם מעט מוגזם אך בפועל ישנם לא בית אחד ולא שניים שבחרו שיש שלא מתאים לצורך שלהם ולבסוף גילו שאחרי שנה כל ההשקעה ירדה לטמיון מאחר ששריטות ופגמים במשטח עבודה שאינו מתאים לבישול הם דבר שבשגרה.

מה אני בא לומר לכם? פשוט מאוד – בחירת שיש למטבח צריכה להיות מושכלת ונבונה – להתאים לטעם ולרגש מצד אחד אך גם להתאים לצורך שלכם ולתקציב. איך עושים את זה? בדיוק לשם כך אנו פה…

ב'שיש אגם' מתאימים לכם שיש לצורך

כל מי שמגיע אלינו יודע שמעבר להתלהבות מדגם כזה או אחר, אנו מורידים אנשים לא אחת לקרקע ושואלים אותם מה הם מצפים מהמטבח שלהם? נכון שיש דגמים מרהיבים כמו אוניקס אבל נשאלת השאלה האם הוא מתאים לצורך שלכם? סביר להניח שהתשובה של 90% מבתי האב בישראל תהיה שלילית וזה עוד לפני שהתחלנו בכלל לדבר עת העלויות הגבוהות שנמצאות מחוץ להישג ידם של אנשים רבים.

כאשר באים לבחור שיש לא תמיד מה שיקר יותר יהיה טוב יותר עבורכם. מעבר לכך, עם כל כך הרבה דגמים ומשווקים, תוכלו למצוא בדיוק את מה שמתאים לכם ולעתים במחיר מפתיע.

לפניכם רשימת הכללים שאתם חייבים להכיר שיהפכו את בחירת השיש שלכם להרבה יותר פרקטית ולעתים קרובות אפילו יותר זולה.

מה אתם באמת צריכים משיש במטבח?

כדי לקבל על כך תשובה, בואו ונענה תחילה על שאלה מנחה קצרה וממנה נוכל להתקדם.

כמה אתם עומדים לבשל?

אם התשובה לכך היא לעתים תכופות, אתם יכולים לשכוח מכל דגמי הנוי שמתאימים יותר למוזיאון ופחות למטבח שמבשלים בו. הרי מה שווה שיש יפה אם לא ניתן להניח עליו סיר ושיכול להתלכלך בקלות. זה לא אומר שלא ניתן להגשים חלום ולרכוש שיש מרהיב אך עדין, מה שזה אומר שאתם הולכים להשתעבד אליו ולא בטוח שזה מה שתרצו גם בעוד כמה חודשים מהיום.

מה הבנו מכל זה?

פשוט מאוד, אם אינכם עומדים לעשות שימוש תכוף במטבח, ניתן להזמין כמעט כל שיש או משטח עבודה. לעומת זאת, אם המטבח שלכם עומד להיות פעיל (כמו מרבית המטבחים בישראל) כדאי שתחשבו על דברים הרבה יותר פרקטיים.

איך הפרקטיקה באה לידי ביטוי

באופן כללי אפשר לומר שהפרקטיקה באה לידי ביטוי בכמה אופנים. ראשית, כדי שהמשטח במטבח יתאים לבישולים ועבודה שוטפת, הוא צריך לעמוד בכמה תכונות:

חוזק ועמידות

שיש למטבח או כל משטח איכותי אחר חייב להיות חזק דיו על מנת לעמוד בלחצים היומיומיים, המשקל והפעולות שנעשות על גבי המשטח או השיש.

עמידות לטמפרטורה

בישולים ואפייה הן פעולות יומיות במטבח ממוצע ועל כן המשטח חייב להיות עמיד בפני טמפרטורות גבוהות.

עמידות בפני כתמים

כתמים בשיש זה כמו קוץ בXXX. אחד הדברים הכי מכעיסים זה לראות את השיש הלבן שרכשתם מקבל כתמי צבע מכורכום שנשפך עליו… לכן יש לבחור במשטח שיהיה עמיד ככל שניתן בפני כתמים.

להתאים למטבח לתקציב ולטעם האישי שלכם

ולבסוף, אם נשמענו לכם מעט משעממים, אנחנו לא (לפחות ככה אנחנו חושבים). בבחירת שיש או משטח, צריך לבחור בדגם שמתאים מצד אחד אך גם מוצא חן בעיניכם.

דבר נוסף חשוב לא פחות הוא לעמוד ביעדי התקציב שהגדרתם. קל מאוד ללכת לאיבוד ולבזבז סכומי כסף גבוהים שאין לכם. דברו איתנו ונעשה את המאמצים להתאים לכם שיש או משטח שיעמוד בכל היעדים שנגדיר יחד לרבות המחיר.

מה מתאים לבשלנים שקוראים את השורות הללו

ישנן כמה אפשרויות כשהבולטות הן שיש קיסר ושיש גרניט. למרות ההתאמה שלהם לצורך של המטבח הישראלי הממוצע, מדובר בשני חומרים שונים לחלוטין.

אבן קיסר מצד אחד הוא משטח דמוי אבן שאינו שיש טבעי. באופן כללי הוא מתאים למרבית הדרישות ומביא יתרון נוסף – מבחר עצום של דגמים. יתירה מכך, אתם לא צריכים להשתעבד למתקין שיש כזה או אחר. מצאתם דגם שאהבתם? בררו כמה הוא עולה אצל מספר מתקיני אבן קיסר מורשים ובחרו בהצעה הכי משתלמת.

שיש גרניט הוא כבר שיש לכל דבר ועניין. הוא מאוד חזק ועמיד לטמפרטורות מאוד גבוהות אך הוא יקר יותר מאבן הקיסר.

מה מתאים לכם?

בואו אלינו, התרשמו מהדגמים ותנו לנו לעזור לכם לבחור את הדגם שהכי מתאים לצורך שלכם, לטעם וכמובן לתקציב.

נשמח לסייע בכל נושא