סירי המטבח הטובים ביותר לשיש

אי אפשר להתווכח עם יופיו ועמידותו של השיש – כוכב העל של המטבח. השיש מצטיין בברק עדין ומראה יוקרתי על-זמני שמיצב אותו כמענה האולטימטיבי למשטחי עבודה במטבחים המודרניים.
למרות היוקרה שהוא משדר, ניתן להשיג אותו בטווח מחירים רחב, שהופך אותו לחומר בר השגה עבור מי שמעוניין לשלב אותו בסביבת המגורים.
העמידות היא חלק בלתי נפרד מהתכונות החיוביות של השיש והוא עמיד בפני חום כך שניתן להניח עליו עקרונית סירים חמים כל עוד אכן משטח השיש אכן איכותי. בשל היותו מוצר טבעי, המבחר של הגוונים, בצבעים והטקסטורות הוא עצום ואפשר להתאים את השיש לקונספט העיצובי הנבחר למטבח ולייצר מראה מרהיב על פי החזון האדריכלי. השיש גם ידידותי לסביבה ולכן הוא שחקן מרכזי במי שמעצב את הבית על פי קיימות וסביבה באוריינטציה ירוקה ובריאה.

מה השיש הנכון למטבח שלכם?

קיימים סוגים שונים של שיש לבחור מתוכם את המשטח האולטימטיבי למטבח שלכם כגון שיש אינפיניטי, שיש אבן קיסר, דקטון, סנסה, סליסטון, אטלס פלו, סאפינסטון ועוד. לכל סוג שיש מראה ייחודי ומרקם ואפשר לבחור את הפלטה המתאימה ביותר מבחינת עלויות, גודל ושימושים. כדאי להתייעץ עם יועצי חנות שיש על מנת להגיע לסוג השיש הנכון שישתלב בהרמוניה בבית.
אומנם שיש איכותי העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר יעמוד בגבורה בפני סירים חמים המונחים על השיש, אבל חשוב לבחור מראש סירים שלא יגרמו נזק לשיש כמו הלם תרמי הנובע מטמפרטורה קיצונית ועשויים לגרום לסדקים ובקעים במקרים נדירים.

שיש למטבח

לרוע המזל, יש סירים שיכולים לשרוט ולהסב נזק לשיש יותר מאחרים כמו למשל סיר מברזל יצוק דוגמת סיר פויקה שעשוי מחומר גלם כבד, קשיח ומחוספס שיכול להעמיס על הפלטה.
אפשר גם להגן על השיש מפני הסירים באמצעות משטחים ותחתיות ייעודיות לסירים כמו מסיליקון העמיד בפני טמפרטורות גבוהות או תחתיות מעץ ועוד ולוודא שגם התחתית עצמה לא נדבקת לשיש או נצמדת עליו, שלא תצטרכו לקלף אותה וחלילה לפגוע בשיש היפה של המטבח.

באופן כללי, חשוב לטפח ולשמור על השיש באמצעות חומרי ניקוי מתאימים ובמיוחד להימנע משימוש באקונומיקה או מסירי שומנים למיניהם ואם אתם מנקים את הסיר רצוי לא לעשות זאת ישירות על גבי השיש אלא לנקות אותו בכיור, כדי שחומר הניקוי עמו אתם מנקים את הסיר במידה והוא עוצמתי, יגרום נזק לשיש עצמו.

לחצו למבחר סירים איכותיים במבצע

אילו סירים ניתן להניח על השיש במטבח?

סירי נון סטיק מהווים בחירה אולטימטיבית לבשלנים וכדאי לבחור סירים שלא יחבלו בשיש ולא ידבקו. לסירים אלה יש יתרונות רבים: אפשר לבשל עמם מגוון תבשילים במינימום שמן או ללא שמן בלבד, הם קלים לניקיון כי הם לא סופגים שמן בעת הבישול ולכן גם שומרים על האיכות והפונקציונאליות לאורך זמן והם עמידים בפני שריטות ומאפשרים פיזור אחיד של החום כך שהתבשיל יצא מבושל במידת העשייה המבוקשת בצורה אחידה.

שימו לב שאם אתם מניחים סירים על השיש גם אם השיש לא נפגע מידית, יתכן שהטמפרטורות הגבוהות של הסיר יפגמו בהדרגה באטימות של השיש ויובילו למצב של פיצוצים בשלב מאוחר מדי ולכן, יש להיזהר במיוחד כאשר מדובר בשיש טבעי. תוכלו לבצע את ההכנות הנדרשות להכנת התבשיל על השיש עצמו ולאחר מכן להעביר את הסיר לתנור או לכיריים ולהוציא אותו על גבי משטח שיחצוץ בין תחתית הסיר לפלטת השיש במטבח כדי לוודא שהוא מוגן לחלוטין.
אם אתם חוששים שהסיר יחליק מידיכם אל השיש, תוכלו לרכוש מלכתחילה סירים עם ידיות סיליקון בגימור מיוחד המונע החלקה ומאפשר אחיזה יציבה ובטוחה בסיר.

נשמח לסייע בכל נושא