לבן על לבן? כיצד להתאים שיש למטבח לבן

לבן הוא צבע בעל משמעות סמלית חזקה. הצבע הלבן, אם לדייק מבחינה פיזיקלית – לא מדובר בצבע אלא בערבוב של כל ספקטרום הצבעים משדר תום, ניקיון וטוהר יחד עם ערכים חיוביים נוספים כמו שקט ושלווה. בתקופה האחרונה חלה פריחה מסוימת בעיצוב מטבחים לבנים לאחר שנים של הימנעות מכך ,אחרי הכל מטבח הוא מקום מועד להתלכלך וכל כתם הכי קטן נראה הרבה יותר גלוי לעין בסביבה לבנה. מה שמעלה את השאלה החשובה – כיצד להתאים את השיש למטבח לבן?

בחירת סוג שיש למטבח

שיש למטבח צריך להיות בראש ובראשונה פרקטי. לפני המשמעות העיצובית שלו מדובר במשטח עבודה פר אקסלנס אשר צריך לספק את הסחורה מבחינה זאת. לכן לפני שניגשים לעיצוב חשוב לבחור בסוג שיש עם תכונות חשובות מבחינה מעשית: עמידות בטמפרטורות גבוהות, נוחות ניקיון, חסינות מפני כתמים וכדומה. יש כמה וכמה סוגי משטחי שיש שעומדים בקריטריון הנ"ל, בין היתר שיש דקטון, שיש קיסר, שיש אינפיניטי וסוגי שיש נוספים. אחרי שהנוחות תושג, אפשר להתפנות לעיצוב.

ניגוד והשלמה

כאשר עוסקים בהתאמת צבעים יש שתי אסכולות מרכזיות. הראשונה דוגלת בהתאמה אחידה של הצבעים ובגוון בולט במרחב, השנייה דבקה ביצירת ניגודים בין הצבעים ובמשחקי צבע על כל הספקטרום. לכל שיטה היתרונות שלה ובאמת מדובר בעניין של טעם והעדפה אישית.

כך או כך, חשוב להקפיד על איכות הצבע. בין אם בחרתם שיש לבן למטבח או דווקא הלכתם על גוון כהה יותר מומלץ להקפיד על רמת גימור גבוהה שתקנה למטבח מראה יוקרתי. כמו כן רצוי להתקין את המשטח בטכניקה הקרויה התקנה נסתרת: שיטת התקנה בה כיור למטבח משתלב באופן טבעי עם שיש ללא כל מרווחים ביניהם.

בעזרת המסכים

יש אנשים עם אג'נדה ברורה בקשר לכל הנוגע בעיצוב המטבח. לעומתם יש אחרים שפחות סגורים על עצמם ולא יודעים כיצד לבחור את העיצוב המושלם עבורם. למזלם של אנשי הקבוצה השנייה, קיימים כיום בשוק אפליקציות הדמיה די יעילות שיכולות לתת כתף לדמיון הלא פורה. באמצעות אפליקציות שניתן להוריד לטלפון הנייד או למחשב ניתן לדמות את המטבח באופן לא רע ולבדוק צבעים ומרקמים שונים שיתאימו למטבח הלבן. כך תוכלו ללכת לחנות בראש יותר בטוח לגבי דגם השיש אותו אתם מבקשים.

שילוב של עץ עם שיש

טיפ עיצובי ידוע לשדרוג סביבה לבנה הוא שילוב של עץ במרחב. העצים יוצרים ניגוד מעניין ושוברים את האווירה הלבנה, נוסף על כך שהם חומרי גלם יפים בפני עצמם. האופציה הקלאסית היא להוסיף את העץ למטבח באמצעות בחירת ארונות או מגירות עשויי עץ, אך ניתן להכניסו גם בעזרת שילוב שיש מתאים. ישנם סוגי שיש אשר מחקים לא רע את המקור הטבעי ומציגים דגמים דמויי עץ שאכן מציעים תצוגה די משכנעת.      

נשמח לסייע בכל נושא