משטחי עבודה למטבח וחיפויים לחלל המטבח

איך בוחרים נכון משטחי עבודה וחיפויים למטבח?

הידעתם שאחת ההחלטות החשובות ביותר, כאשר אתם ניגשים לבחור מטבח, היא בחירת המשטח? מדובר על חלק עיקרי במטבח, עליו תוכלו להכין את האוכל שאתם רוצים לבשל או לאפות ואפילו המשטח הזה יכול לשמש אתכם כשולחן אוכל לארוחות קטנות ומשפחתיות בבוקר ובערב.
כיום, ניתן לחלק את משטחי העבודה למטבח לשתי קבוצות עיקריות והן, משטחים העשויים מחומרים טבעיים ומשטחים העשויים מחומרים סינטטיים. הקבוצה הראשונה כוללת משטחים כמו משטח אבן טבעית ומשטח עץ. הקבוצה השנייה כוללת משטחים העשויים מקוריאן, נירוסטה ושיש אבן קיסר. המשיכו בקריאת המאמר ותוכלו לקבל מידע על כל אחד מהמשטחים שנמנו לעיל.

שיש דקטון שחור למטבחים

משטח אבן טבעית

משטח זה הוא בעל מראה טבעי ומחוספס. למשטח זה יש חסרונות הבאים לידי ביטוי בכך שהוא מושפע מתנאים כמו, חום, קור ומגע. למה הכוונה? לדוגמה, אם הנחתם על המשטח מזון שומני, הוא עשוי להיות מוכתם ואילו במידה והנחתם עליו אוכל חם, הוא יכול להתבקע. את החסרונות הללו יש לקחת בחשבון בטרם רכישת המשטח הזה. אם אתם בטוחים שתשמרו עליו היטב ואתם אוהבים את המראה שלו ולא מוכנים לוותר עליו, אז אנחנו ממליצים לכם לרכוש אותו. קחו בחשבון שמבחינת המחיר, מדובר על כמה מאות שקלים למטר של משטח כזה.

משטח דקטון יוקרתי בשחור

צפו בקטלוג שיש דקטון

משטח עץ

נקרא גם משטח "בוצ'ר". הוא מורכב מלוחות עץ גושני, המחוברים בצורה מיוחדת ויוצרים משטח חלק ואחיד. הוא מתאים מאוד במידה ואתם בוחרים במטבח כפרי. העץ הוא חומר שמשדר הרגשה חמימה וביתית. הוא נעים למגע, אפשר לאכול על המשטח הזה וקל מאוד לחדש אותו במקרה ויש עליו שריטות או כתמים. החסרונות שלו הוא כמו אלה של משטח האבן הטבעית. הוא רגיש לחום וקור ורצוי לשמור עליו בהתאם.

קוריאן

הקוריאן מורכב משליש אקריליק ושני שליש אלומיניום. ההרכב הזה יוצר פולימר חזק. אותו פולימר, מותקן על גבי לוח MDF. הקוריאן הוא חומר שניתן לעצב אותו בשלל דוגמאות וסגנונות וניתן לייצר איתו גם כיורים למטבח ולא רק משטחים. הוא חומר אהוב מאוד על אדריכלים ומעצבי פנים בגלל התנהגותו, שכן הוא "כחומר בידי היוצר". הוא מעניק מראה יוקרתי ונקי למטבח. החסרונות שלו נעוצים במראה הפלסטי שלו והמחיר היקר שלו.

נירוסטה

משטח זה בדרך כלל נמצא במטבחים תעשייתיים ובשימוש ביתי כמעט ולא רואים אותו. יחד עם זאת, במידה ואתם מעצבים מטבח היי-טקי, תוכלו בהחלט להתקין משטח נירוסטה, להשלמת המראה. יתרונות הבולטים הם עמידות, היותו קל לניקוי והיותו סטרילי. החסרונות שלו בעיקר נעוצים במחיר הגבוה שלו.

שיש אבן קיסר

שיש זה מורכב ממספר חומרים בהם, קוורץ, פולימרים ופיגמנטים. במידה ורוצים, יש גם אפשרות לשלב בו קריסטלים ואבנים שונות. כל אלו, יוצרים מראה מעוצב ומיוחד. הוא עמיד כמעט בפני הכל. אפשר להשיג אותו בכל צבע והוא אחד המשטחים הנפוצים ביותר למטבח.

נשמח לסייע בכל נושא