סוגי אבני שיש לעיצוב הבית

עבור מרביתנו, שיש הוא אותו משטח עבודה גדול עשוי שיש, שאותו אפשר למצוא בכל מטבח, אלא ששיש הוא עולם רחב ומגוון הרבה יותר, המציע לנו אין ספור אפשרויות עיצוב ושינוי מהותי של האווירה ומראה הבית או המשרד. בעולם העיצוב, ככל שלפריט העיצוב יש שטח פנים גדול יותר, כך האימפקט העיצובי שלו גדול יותר, וזה בדרך כלל המצב כאשר מדובר באבני שיש. על כן, לפני שאתם בוחרים את אבני השיש בהן אתם רוצים לעשות שימוש בעיצוב הבית, כדאי להכיר את סוגי השיש השונים הרלוונטיים לתחום זה:

אבן קיסר לבן מבריק

משטחי פירלוב – משטחי פירלוב הם משטחים עשויים אבן לבה המצופה באמייל חזק ועמיד. התכונה הבולטת ביותר של משטחי פירלוב הנחשבים לפיתוח חדשני במיוחד, היא החוזק והעמידות שלהם בהיותם קשים מאוד לשבירה, סדיקה או השפעה כלשהי על ידי חום או קור קיצוניים, ואף מגע עם חומצות וחומרים חריפים אחרים. החסרון המשמעותי של משטחים אלה הוא חוסר הגמישות העיצובית והמבחר המצומצם של הגוונים והמרקמים המוצעים על ידי משטחים אלה, אם כי מדובר במשטחים מרהיבים ביופיים גם בתוך המגוון המצומצם שהם מציעים.

אוניקס – אוניקס היא התצורה הגבישית של המינראל קווארץ. הקווארץ עצמו נחשב למינרל חזק ועמיד מאוד והוא שמעניק לאוניקס את המאפיינים שלו. בהיבט זה חשוב לבחון את תמהיל הקווארץ ואבן הגיר בתוך התרכובת, כשככל ששיעור הקווארץ גבוה יותר, כך גדול יותר חוזקו של התוצר הסופי.

אבן קיסר – אבן קיסר הוא תוצר ישראלי המיוצר על ידי מפעלי אבן קיסר בסמוך לקיסריה. המדובר על אבן המיוצרת באופן מלאכותי על בסיס קווארץ שמעניק לה את החוזק והעמידות. בתוך האבן משולב גם שיעור מסויים של פוליאסטר המעניק לאבן גמישות שהופכת את האבן לקלה יחסית לעיבוד. אחד היתרונות הבולטים של אבן קיסר הוא אין ספור העיצובים, הגוונים והמרקמים שאפשר לייצר באמצעות החומרים והפיגמנטים המשולבים בתהליך הייצור. החסרון הבולט הוא הרגישות לחום קיצוני (כדוגמת סיר רותח על שיש במטבח).

אבן קיסר למטבח

אבן שיש – אבן שיש היא אבן טבעית שאותה אפשר לכרות באזורים שונים על פני כדור הארץ. אחד מסוגי השיש הפופולאריים ביותר בישראל הוא שיש חברון המיוצר בעיר חברון, ונחשב לשיש זול במיוחד, אם כי אינו מציע אטרקטיביות אסתטית יוצאת דופן. ישנם סוגים רבים של אבני שיש בגוונים ומרקמים שונים, ולפני שמבצעים עבודה כלשהי עם אבני שיש, כדאי לבחון לעומק את הקטגוריה הספציפית הזאת.

גרניט – גרניט היא אבן יסוד שבה עושים שימוש רב בבנייה קבלנית. למעשה, מרבית המטבחים של דירות המסופקות על ידי קבלן, מצויידות בשיש גרניט במטבח. המדובר בחומר גמיש, פופולארי וזול יחסית עם אפשרויות עיצוב מגוונות, אך מצד שני גם בחומר גמיש למדי, הרגיש מאוד לנזקי הזמן ולנזקים הנובעים מחומרים חריפים וחומצתיים, חום וקור קיצוניים, מכות, עומס וכדומה.

שיש שגב מתמחה בייצור ועיצוב שיש בעיצובים ייחודיים. התרשמו ממגוון הפרויקטים באתר וצרו איתנו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני חינם.

כל עבודות שיש אצלנו באתר.

נשמח לסייע בכל נושא