עיצוב מטבח באמצעות שיש איכותי

שיש הוא אחד האלמנטים הדומיננטיים בחלל המטבח ומשמש אותנו לטובת עבודה נוחה בעת בישול ואפייה, ולכן בתהליך עיצוב המטבח רבים מתמקדים בבחירה נכונה של שיש איכותי המעוצב בטוב טעם. ישנם סוגים שונים של שיש, כמו גם גימורים שונים וגוונים שאינם נגמרים, ולכן יש להכיר היטב את הסוגים הקיימים בשוק כדי לבצע בחירה נכונה שמצד אחד תהיה פרקטית ומצד שני תתרום רבות לעיצוב החלל.

בתהליך הבחירה, חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע המומחה בתחום, ישנם כאלה שיעדיפו לערב מעצב פנים אן אדריכל המומחה בעיצוב פנים כדי שיסייע להם לבחור את האלמנטים הנכונים למטבח ויש כאלה שיסתפקו בייעוץ הניתן על ידי חברות המספקות את המטבחים. מובן  שהכל עניין של בחירה ותקציב המוקצה לטובת העניין.

על מה שוב לשים דגש כאשר בוחרים שיש למטבח?

בחירת גוון מנצח – לצבע השיש יש השפעה רבה על הנראות הכוללת של המטבח וניתן לומר שהוא הבולט מכל האלמנטים הנמצאים במטבח. תוכלו ללכת על גוונים בהירים המקנים מראה קלאסי לחלל, או ללכת על צבעים נועזים המאפשרים קבלת מראה מעניין כמו – גוון כחולף טורקיז, תכלת, ורדרד, אדום (לנועזים), שחור ואפילו לשלב כמה צבעים יחד כדי ליצור מראה מיוחד.

בחירת שיש איכותי – על השיש אנו מניחים את מצרכי הבישול, אנו פורסים את הבצק במטרה לרדד אותו ולמעשה מבצעים עליו מגוון עבודות, ולכן חשוב לבחור שיש איכותי בעל כושר ספיגה נמוך וגם כזה שמתנקה בקלות ולא נשרט. תוכלו למצוא מגוון סוגי שיש איכותיים כמו שיש קוריאן שהופך מטבחים ליוקרתיים, שיש אבן קיסר, שיש חברון, שיש סנסה ועוד מגוון סוגים נוספים.

חומרי איטום איכותיים – השיש חשוף לרטיבות ולחות בעת השימוש בו ביום יום, ולכן ישנה חשיבות רבה לבחירת חומרי איטום איכותיים שיאפשרו לכם להגן ולשמור על המטבח למשך שנים רבות. כחלק מהתקנת השיש, יהיה עליכם לבחור את חומרי האיטום שיאפשרו לכם להימנע מפטריות ומעובש שעלולים להצטבר עם השנים במטבח.

גימור השיש – ישנם גימורים שונים של שיש, חלקם יהיו שטוחים וחלקם עם הרמה שאינה מאפשרת נזילה של מים. הגימור מצד אחד פרקטי ואינו מאפשר למים לנזול בעת ניקוי המטבח או כאשר נשפך נוזל על השיש, אך ישנם כאלה שיגידו שהגימור המוגבה פוגע בעיצוב. מובן שהכל עניין של בחירה, אך כדאי לקחת בחשבון שגימור מוגבה הוא הרבה יותר פרקטי לחובבי הבישול והניקיון. תוכלו למצוא אצלנו סוגים שונים של שיש כגון שיש סנסה ושיש אבן קיסר.

שילוב שיש על אי – אי למטבח הוא ללא ספק פרקטי ונוח לשימוש, בעיקר עבור חובבי בישול, ולכן אם קיים אי בביתכם עליכם לבחור בצורה נכונה את השיש, שהרי עליו תבצעו עבודות רבות, מה גם שהשיש על האי יהיה בולט לעין וישפיע רבות על עיצוב חלל המטבח.

נשמח לסייע בכל נושא