צביעת שיש מטבח: איך והאם כדאי

שאלה שיכולה להישאל בטרם תתחילו לשפץ את המטבח שלכם היא – האם ניתן לצבוע את השיש למטבח הקיים? אז באופן כללי יש סוגי שיש שניתן לצבוע ולשנות את הגוון של השיש במטבח, אך יחד עם זאת חשוב להקפיד על כמה כללים.

בנוסף, ישנם סוגי שיש למטבחים שלא ניתן לצבוע כיוון שכושר הספיגה שלהם אינו מבוטל ולכן הם לא יספגו את הצבע כגון שיש דקטון למטבח או שיש קיסר למטבח. אם כן, מה הפתרון והאם בכלל כדאי ואיך אפשר לצבוע ועדיין לשמר את הסגנון והמראה הייחודי של השיש? להלן כל התשובות.

שינויי הגוון של השיש שלכם

לכל שיש קיים דבר שנקרא עירוק, מהמילה עורקים ונימים דקיקים שמכילים אותו ואלו יוצרים למעשה את המראה המיוחד והמקורי שלו שמסגיר את אבן השיש. במידה ומעוניינים לשמר את המראה הזה, לא מומלץ כלל לצבוע את השיש בצבע שהוא אטום כמו צבע אמייל או צבעים משמן. אם רוצים רק לשנות את הגוון של האבן או של משטח השיש יש לעשות שימוש בצבע שמיועד לעץ. בעזרת אבקת צבע " בייץ " שמיועדת לעץ שאותה ממיסים באמצעות מים ואיתה צובעים את השיש. לפני הכל מנקים את השיש בתמיסה של חומר ומסירים את כל שאריות השומן או הלכלוך שהצטברו. חשוב לזכור לא לעשות שימוש במברשת מסוג מתכת או ברזל כדי שאלה לא ישרטו את השיש, מה שעלול ליצור שוני בגוון.

צפו במגוון סוגי השיש מבית שיש שגב

שיש שחור למטבח יוקרתי

 

שלב הצביעה

מוהלים את הבייץ לגוון שהוא בהיר ואותו מורחים על המשטח בשכבה אחת. ניתן למרוח עוד שכבה, כל שכבה תכהה את הצבע, אך את המראה הסופי יהיה ניתן לראות רק לאחר כמה שעות. זאת הסיבה שמומלץ להתרשם רק לאחר לילה שלם שהנחתם לצבע להתייבש. במידה והצבע בהיר מדי ניתן לבצע שכבה נוספת במידת הצורך שתכהה את המשטח. לאחר קבלת התוצאה הרצויה, "סוגרים" את השיש עם וקס שמיועד לרכב ומבריקים את משטח השיש.

לצבוע בצבע חדש

תהליך החידוש והצביעה של השיש מתאפשר במגוון משטחי שיש שונים: מטבחים, מצבות, חיפויי מטבח ועוד. את תהליך החידוש נדרש לבצע בעזרת צבע מוסמך אשר מכיר את תכונות השיש על סוגיו השונים. במידה ורוצים שהשיש יקבל צבע חדש לגמרי ולא יתחדש בגוון הטבעי שלו, יש אפשרות לרכוש סוגי צבעים למשטחי זכוכית או אבן ויש כאלה גם עבור שיש. ניתן לעשות באלה שימוש כל עוד לוקחים בחשבון שהשיש יאבד לגמרי את הייחודיות שלו כאבן ולמעשה אתם מחליפים לגמרי את הצבע של השיש. יחד עם זאת יש צבעים שהם מראש משולבים עם גרגירי זכוכית או פירורי אבן ובאמצעותם ניתן לקבל מראה של שיש גרניט למטבח במידה כזו או אחרת.
פעולת הצביעה תתבצע על פי ההנחיות של הצבע עצמו יש למרוח את הצבע לכל אורך השיש בצורה חלקה בכדי לקבל מראה זהה.

נשמח לסייע בכל נושא