ציפוי שיש – מהו ציפוי פנים וחוץ?

לא מעט קבלנים ואדריכלים ממליצים כיום ללקוחותיהם לעשות שימוש בשיש במסגרת עיצוב הבית, זאת מהסיבה הפשוטה כי מדובר באלמנט הנושא בחובו שלל יתרונות. עבודות שיפוצים בבתים בדרך כלל כרוכות בעבודות חיפוי וציפוי, ושיש למטרות אלו נחשב לאידיאלי. ראשית חשוב להיות מודעים להבדל הקיים בין ציפוי חוץ לציפוי עבור חלל הבית הפנימי. האפשרות לערוך ציפוי חוץ מתייחסת גם למשטחים רחבי היקף. כאן יש לשים לב כי שיש לציפוי חוץ, חשוף לפגעי מזג האוויר בין אם מדובר בשמש חזקה או גשמים ורוחות עזות.

ציפוי פנים וחוץ

גורמים אלו עלולים לגרום לשיש לאבד את הברק הטבעי שלו במרוצת השנים. אולם הדהייה של השיש היא לא חיסרון בהכרח, וחשוב לציין אובדן הברק בהחלט יכול לתרום למראה הטבעי יותר של האבן. מלבד ציפויי חוץ, שיש מתאים גם לחלל הפנימי של הבית כאמור. ציפוי פנים משיש מעניק לחלל הפנימי או החיצוני של המבנה אווירה ייחודית ויוקרתית. אחד מהיתרונות של ציפוי חוץ ופנים משיש נעוץ במחירים הנוחים הנעים על טווח רחב ומגוון, שבהם מוצע השיש לצורכי ציפוי או חיפוי.

שיש סנסה לבית

מגוון יתרונות

כך למשל ניתן להשיג כיום שיש לציפוי וחיפוי המבנה במחירים זולים במיוחד או לחילופין במחירים גבוהים יותר שיאפשרו ללקוח ליהנות משיש הרבה יותר איכותי ויוקרתי מטבע הדברים. כאמור ישנם יתרונות רבים לציפוי שיש מהם עתידים ליהנות הדיירים במבנה. באמצעות לוחות גדולים נהוג לבצע את הציפוי, עד לקבלה של שטח פנים אחיד וחלק. לוחות השיש שבהם נעשה שימוש לצורכי הציפוי, יוצרות אשליה של מרחב הרבה יותר גדול ממה שקיים במציאות. מי שמעוניין ליצור תחושה מרווחת יותר בחלל קטן, מומלץ ויעשה שימוש בשיש.

עיצובים מרשימים ומגוונים

ציפוי שיש, בין אם פנימי או חיצוני, הופך את האווירה ליוקרתית, ובכך למעשה ההשקעה הכספית ששילמנו עבור עבודות הציפוי, עתידה להחזיר את עצמה. השיש הוא חומר מאד גמיש המאפשר עבודה נוחה ופשוטה יחסית. לכן ישנה אפשרות ליצור באמצעות שיש למטבח מגוון עיצובים מרשימים בהתאם להעדפות והדרישות השונות של הלקוח. העיצוב של השיש הוא אחד מהרכיבים המרכזיים והמשמעותיים ביותר, מכיוון שהוא זה שבסופו של יום יוצר את היופי והיוקרה בחלל שבו הוא מותקן. כדי להשלים את העיצוב, חשוב מאד לדאוג לערוך גימורים.

בחירת בעלי מקצוע אמינים

מומלץ לפנות אל בעלי מקצוע שצברו ניסיון רב בתחום הציפוי והחיפוי בשיש. בנוסף חשוב לוודא כי בעל המקצוע שאיתו בחרתם לעבוד הוא בעל שם ומוניטין ומציע לקהל לקוחותיו ליהנות ממחירים הוגנים ונוחים. יחד עם זאת יש להביא בחשבון כי עלויות העבודה מתומחרות על פי האיכות של השיש לצורכי חיפוי פנים או חוץ. מכיוון שלא נהוג לבצע עבודות ציפוי וחיפוי בתדירות גבוהה רצוי לבחור בשיש או ריצוף באיכות גבוהה שיאריך ימים.

נשמח לסייע בכל נושא