שיש ואבן טבעית – שילוב של יוקרה, עמידות לאורך שנים, יופי ועוצמה

השיש נמצא בקרב האדם כבר אלפי שנים ושימש כאבן דקורטיבית במשך דורות רבים. בעוד שבעבר היה השיש מנת חלקם של מלכים ואצילים בלבד, כיום, באמצעות הפיתוחים הטכנולוגיים של ימינו, כל אדם יכול להביא את השיש לביתו ולשלב אותו במרחב העיצובי. כך קרה שהשיש "התגלה מחדש" בשנים האחרונות והפך לאבן מבוקשת ביותר. השילוב של איתנות חסרת מתחרים עם פאר אסתטי מנצח הופך את השיש לבחירה הנכונה לכל בית ולכל חלל.

שיש סנסה לבית

 

להכניס את השיש לתוך הבית

סוגיו השונים של השיש מאפשרים לו לשמש כחומר גלם עבור אזורים שונים בבית. זני שיש בעלי דגש רב יותר על דקורציה, על עמידות, על כושר ספיגות ועל שלל תכונות אחרות, נמצאים מתאימים לשימושים שונים ומגוונים. כל סוגי השיש נהנים מאופי איתן ומערך אסתטי גבוה, וכך השילוב של השיש בכל חללי פנים הבית מהווה פתרון חכם, יעיל ובעל תוספת עיצובית חשובה.

• שיש במטבח: השימוש של שיש במטבח הוא שימוש מסורתי, במיוחד לאור העובדה שמבין סוגי השיש ישנם אלו אשר כוללים תכונות איתנות עד מאוד. בחירה בסוג הנכון של שיש תבטיח עמידות בפני נוזלים, שינויי טמפרטורה ושאר המפגעים אשר עשויים להופיע במטבח. כך ניתן לסגל סביבת עבודה פונקציונלית שיש בה תוספת עיצובית נהדרת.

• שיש באמבטיה: כמו עבור המטבח, גם עבור האמבטיה ניתן למצוא סוגי שיש יעילים אשר כושר הספיגה הנמוך שלהם הופך אותם לעמידים בפני נוזלים ומתאימים לעיצוב בסביבת האמבטיה. המגוון הדקורטיבי של סוגי השיש מאפשרים לו לתת מגע נעים במרחב האסתטי של האמבטיה ולייצר תחושה חמימה ונעימה.

• ריצוף פנים: שיש כחומר גלם לריצוף מקנה ערך אסתטי נהדר ותוספת עיצובית חכמה. סוגי השיש הרבים מאפשרים מציאה של אבן טבעית עבור כל חלל עיצובי וכך לשלב באופן נכון את הריצוף עם הקצב העיצובי של החדר.

• חיפויי קיר: כמו ריצוף, שיש מהווה חומר גלם חכם לחיפוי הקירות. הבחירה בשיש נותנת לכל חדר תחושה חמימה ומזמינה ומוסיפה גוון נעים לעיצוב הכללי. באמצעות שלל הסוגים השונים, ניתן למצוא את האבן המתאימה באופן הנכון ביותר אל העיצוב של כל חדר, וכך לייצר רצף אסתטי נכון ואורגני.

• מדרגות פנים: שימוש בשיש כחומר גלם לחיפוי מדרגות פנים הבית הוא דרך ליצירת מדרגות דקורטיביות נהדרות. נוסף על הערך האסתטי הגבוה של השיש כחומר גלם, התכונות החשובות של השיש הופכות אותו לחומר עמיד ויעיל עבור המדרגות אשר נשמר איתן לאורך זמן.

שיש קיסר בהיר

להוציא את השיש החוצה

תפקידו של השיש אינו תם עם עיצוב פנים הבית, והמגוון הרחב של האבנים הטבעיות מכשיר אותן כחומר גלם גם עבור חלל החוץ. באמצעות התכונות האסתטיות של השיש ניתן לייצר חלל חיצוני יפהפה ובעל חתימה דקורטיבית נהדרת. בנוסף לכך, תכונות החומר של זני השיש השונים כמו עמידות, קושיות וכושר איתנות לנגד פגעי מזג האוויר, הופכות אותו למתאים במיוחד לשימושים שונים עבור עיצוב חוץ הבית.

• שיש לחיפוי הבריכה: שיש מקנה מראה יוקרתי ואלגנטי לכל חלל, וכך הוא מוסיף לסביבת הבריכה ונותן תחושה חמימה ועשירה. בין סוגי השיש השונים ישנם אלו שניחנים בכושר ספיגה נמוך, וכך הם נמצאים עמידים לנוזלים ומהווים בחירה נהדרת לשילוב בסביבת הבריכה.

• שיש לחצר: שימוש של אבנים טבעיות בחצר נותן תוספת עיצובית נהדרת אשר מקנה תחושה מזמינה של חמימות. באמצעות המגוון הרחב של זני השיש, ניתן לאתר את האבן המתאימה ביותר לכל חצר. תכונות משתנות הנוגעות לעמידות השיש, וסוגי מראה שונים המתאימים לשלל עיצובים, מתאימים למרחבי חצר השונים זה מזה מבחינת הצמחייה שהם מכילים והשימושים השונים שלהם.

• ריצוף חוץ: השיש משמש כחומר גלם מצוין לריצוף בכל חלל, הן מבחינת התכונות הגלומות בו שמכשירות אותו לשמש לריצוף והן מבחינת הדקורטיביות שלו כהופכת אותו לתוספת מצוינת לחלל העיצובי. בבחירה בשיש עבור ריצוף החוץ, ניתן להבטיח לא רק תוספת דקורטיבית נהדרת, אלא גם חומר עמיד ואיתן שיתאים לסביבה חיצונית.

• חיפוי קירות חוץ: כאשר בוחרים חומר גלם לחיפוי קירות החוץ, יש לבחור בחומר שיוכל להתמודד באופן יעיל עם מפגעי הזמן ומזג האוויר. שיש הוא בחירה מצוינת למטרות אלה, שכן כל סוגי השיש השונים ניחנו בתכונות של עמידות ואיתנות. באמצעות סקירה של הסוגים העמידים ביותר ניתן למצוא אבן אשר תתאים בדיוק לסביבה של קירות החוץ הן מבחינת התנאים והן מבחינת העיצוב.

שיש למטבח

 

אפשרויות עיצוב בלתי נגמרות

שלל סוגי השיש השונים מהווים מגוון עיצובי רחב ובלתי נדלה. האבנים הטבעיות וסוגי השיש נבדלים זה מזה בצבע, בטקסטורה, במרקם ובתכונות אסתטיות רבות נוספות. באופן זה, תמיד ניתן למצוא את סוג האבן המתאים ביותר ללקוח מבחינת המראה, הצורה והתחושה ושיוכל להתמזג באופן הנכון ביותר עם החלל העיצובי עבורו נדרשת האבן. מבין סוגי האבנים הרבות הנמצאות בשימוש, ניתן להצביע על המגוון הרב הקיים רק בין כמה מהן:

• גרניט פורצלן: מבין האבנים הנפוצות ביותר בשימוש כיום, בעלת תכונות מצוינות של עמידות אשר מכשירות אותה לכל סביבה ולכל עיצוב.

• אבן בזלת: אבן שחורה ויפה שיש בה שימוש דקורטיבי נרחב. העמידות שלה הופכת אותה לחומר חשוב בבנייה.

• שיש אוניקס: מבין האבנים היפות ביותר בנמצא, שיש אוניקס נחשב לאבן יקרה למחצה ונעשה בו שימוש נרחב לדקורציה של החלל.

שלל האבנים מאפשרות לשלב אותן בכל סביבה ובכל תנאי, בלא שיבואו אף פעם על חשבון הצרכים של החלל או על חשבון הרצף העיצובי שבו. כדי להבטיח תוצאות איכותיות וטובות, תמיד מומלץ לעבוד עם קבלן מיומן ומקצועי, אשר ישמור על עבודה מיומנת ובטיחותית.

נשמח לסייע בכל נושא