איך מבריקים שיש אבן קיסר – כל השיטות הנפוצות

משטחי שיש מסוג אבן קיסר למטבח, נחשבים למשטחי השיש הסינטטי הנפוצים ביותר בישראל, וזאת לנוכח יכולות התאמתם לכל סוגי המטבחים. משטחים אל מגיעים במבחר גדול צבעים וטקסטורות ולצד היוקרה שהם משדרים הם מתאפיינים גם בעמידות גבוהה והם אינם נוטים להיסדק או להישרט בקלות. יחד עם זאת, בדומה לכל סוגי השיש האחרים, גם שיש אבן קיסר עלול לספוח אליו שומנים וכתמי לכלוך שלאורך זמן עלולים להשפיע על נראות השיש ומצבו.

ניקוי אבן קיסר – כיצד?

כאשר מדברים על תחזוקה של משטחי שיש למטבח, ישנם מספר כללי ברזל עליהם חשוב להקפיד, וביניהם:

  1. הימנעות מהנחת כלי בישול חמים ישירות על פני המשטח
  2. הימנעות ממגע עם חומרים חומצתיים כגון: לימון, יין, עגבנייה וכדומה
  3. הימנעות מהצבת ציוד מטבח כבד משקל על גבי המשטחים לאורך זמן

מעבר לכך, קיימת חשיבות רבה לחומרי הניקוי בהם אתם עושים שימוש לצרכי ניקיון שוטף של המטבחים ו/או לצרכי הסרת אבנית מהמשטחים או הסרת כתמי שומן, וזאת בהתאם לסוג משטחי השיש המותקנים בסביבת המטבח הביתי.

שיטות נפוצות לניקוי משטחי אבן קיסר

הברקת שיש קיסר למטבח מיועדת לכל אילו מביניכם המעוניינים לשמר את הנראות היוקרתית של המשטחים ואת הרמה הפרקטית הגבוהה של המשטחים לאורך זמן. ישנן שיטות שונות לניקוי משטחי שיש קיסר שכל אחת מהן מותאמת למטרת הניקוי הרצויה לכם, וביניהן:

ניקוי שוטף לתחזוקת המשטח

את משטחי השיש מסוג אבן קיסר מומלץ לנקות באמצעות סבון כלים פשוט הנמצא בכל כיור. פעולת הניקיון מומלץ שתעשה באמצעות סקוץ' לרחיצת כלים, כאשר את הסבון יש לנגב באמצעות מגב מטבח ייעודי ולאחר מכן להעביר מטלית לחה.

ניקוי באמצעות אסטוניש

שיטה נפוצה נוספת לניקוי משטחי אבן קיסר היא באמצעות מיכל לניקוי משטחי שיש של חברת אסטוניש. חומר ניקוי זה מיועד לכל סוגי המשטחים והוא אפקטיבי גם למשטחי אבן קיסר.

שיטות נפוצות להסרת כתמים ושומן ממשטחי אבן קיסר

כתמי לכלוך נוקשים ושומן, עלולים להשפיע על כושר הספיגה של משטחי שיש מכל סוג, ובעיקר על משטחי שיש מסוג אבן קיסר. מכיוון שמשטחי אבן קיסר אינם מתאפיינים בצפיפות גבוהה וכושר ספיגה נמוך, שימוש לא נכון במשטחים במהלך ההכנות הבישול, עלול לגרום להיווצרות כתמי לכלוך נוקשים ושומן על גבי המשטחים. במקרים אלו, ניתן לנקות ולהסיר את הכתם אך ורק במקרים בהם פעולת הניקוי מתבצעת מייד עם היווצרות הכתם. ככל שעובר הזמן, היכולת שלכם להסיר את כתם השומן או הלכלוך הולכת ופוחתת, ולא מומלץ לנסות להסירו באמצעות חומרי ניקוי חומצתיים להסרת אבנית ושומן.

אם כך, מה ניתן לעשות?

מייד עם היווצרות הכתם על גבי המשטח, שפשפו אותו בעדינות באמצעות סקוץ' כלים וסבון כלים ובמידת הצורך נקו את האזור במטלית ספוגה במים פושרים.

נשמח לסייע בכל נושא